Sluit menu

Eerste 5G-Life Campus van België opent de deuren

woensdag, november 29, 2017

• Ericsson en Corda Campus lanceren de eerste 5G-Life Campus in Hasselt om innovatieve applicaties uit te testen op 5G technologieën.
  • De nieuwe 5G-Life campus biedt onderdak aan Belgische spelers om toepassingen op 5G te ontwikkelen voor industrie en maatschappij. Doel is de Belgische economie en arbeidsmarkt te laten draaien.
  • Het eerste 5G-netwerk zal in het eerste kwartaal van 2018 beschikbaar zijn in België; vòòr de verwachte commerciële lancering van de technologie in België.

Ericsson en Corda Campus lanceren samen de eerste 5G-Life Campus van België in Hasselt. De 5G Life campus zal liggen op de Corda Campus, een technologiepark in een zone die operator neutraal is. De 5G Life Campus wordt volledig geconnecteerd met het Onderzoeks- en Ontwikkelingslabo van Ericsson in het Duitse Aken. Dat O&O-labo heeft al diverse internationale pilootprojecten rond 5G lopen.

Met de eerste Belgische 5G Life Campus willen Ericsson en Corda Campus de Belgische industrie een testomgeving bieden. Daar kan de industrie nieuwe applicaties ontwikkelen en uittesten door gebruik te maken van de nieuwste technologieën voor de volgende generatie van mobiele netwerken. En dat een aantal jaar voordat 5G commercieel beschikbaar is in België.

Raf Degens, Directeur van Corda Campus, licht de samenwerking toe: “Corda Campus is een hoogtechnologische campus waar meer dan 200 innovatieve bedrijven elke dag werken aan nieuwe producten en diensten. Samen met Ericsson zetten we de eerste 5G-Life campus van België op poten en geven we bedrijven de kans om sneller te groeien en klaar te zijn voor de toekomst.”
Saskia Van Uffelen, CEO van Ericsson BeLux zegt: “Ericsson en Corda Campus willen Belgische bedrijven en start-ups de kans geven om sleutelspelers te worden in de ontwikkeling van 5G. De 5G-Life Campus helpt hen de digitalisering in ons land en in Europa te versnellen. De 5G-Life Campus maakt deel uit van het Europese 5G-programma dat Ericsson met andere bedrijven en Europese instellingen lanceerde. Het zal bijdragen aan de ontwikkeling van de Belgische economie en extra jobs creëren.”

De 5G-Life Campus is gevestigd binnen de Corda Campus, een leider op vlak van hightech in het hart van de EUREGIO. Start-ups en bedrijven kunnen zich er vestigen.  De eerste 5G-Life Campus zal in het eerste trimester van 2018 de deuren openen. Dat is ruim voordat de nieuwe generatie mobiele technologie commercieel beschikbaar zal zijn.